Níže uvedený rytmus školky je pouze rámcový. Bytí v přítomnosti je proměnlivé a vzájemné hledání
řešení spontánně vzniklých situací se někdy neobejde bez odchylek v daném rytmu dne.
7.30 setkání průvodců, čtení, průpověď, příprava prostoru
8.00 –
8.30 příchod dětí do školky, hry a činnosti dle vlastní volby, spolupráce s
průvodcem
8.30 ranní kruh – rituál, zpěv, pohyb, tanec, zopakování
našich pravidel
9.00 svačina
9.15 dopolední
program – výlet po okolí, vedená a volná činnost v lese (dle týdenního / ročního plánu), tvoření
11.30
hygiena a oběd, úklid po obědě
12.15 – 12.30 vyzvedávání dětí po
obědě
12.30 odpolední odpočinek, rituál před spaním, pohádka, klidové
aktivity pro nespící děti
14.15 úklid po spaní
14.30 –
15.30 odpolední program – volná hra, tvoření
14.45 odpolední
svačina
15.00 – 16.00 úklid prostoru, vyzvedávání a odchod dětí po
odpoledním programu
Rytmus roku vychází přirozeně z dění a koloběhu v přírodě. V programu navazujeme na lidové tradice spojené s děním a koloběhem v přírodě. Též začleňujeme tematické celky vycházející z environmentální výchovy, Waldorfské pedagogiky, Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a konceptu lesních mateřských škol. Každý měsíc tedy děti prožijí tematicky sestavený celek z her, písniček, říkadel, pohybových aktivit, tvoření a aktivit zaměřených na poznání.